• IrisCall beschikt over een 4G netwerk

    Wij bieden toegang tot verschillende mobiele netwerken, zodat je op verschillende snelheden kan surfen:

    • 2,5G (GPRS)
    • 2,75G (EDGE)
    • 3G (UMTS)
    • 3,5G (HSPDA)

    De toegang tot deze netwerken is afhankelijk van de mast die het gebied waarin je je bevindt dekt. Wil je gebruik maken van ons 4G netwerk, heb je een 4G compatibel toestel nodig.

  • De snelheid van je mobiel internet is afhankelijk van verschillende factoren.
    • De plek waar je je bevindt: Is er een mast in de omgeving? Hoe ver bevind je je van de mast? Welk netwerk wordt gedekt door de mast?
    • De bezetting van de mast: Maken veel surfers simultaan gebruik van de mast waarmee je verbonden bent? Is de mast overbelast?

    Tip: Wanneer je merkt dat de netwerkkwaliteit niet goed is, kan het handig zijn om je gsmtoestel manueel van netwerk te veranderen. Omwille van bovenstaande redenen, kan het zijn dat je sneller kan werken met 3G dan met 4G.

  • Je kan je mobiel internet uitschakelen in het buitenland.

    Geen zin in ongewenste internetkosten tijdens je reis? In het buitenland kan je je mobiel internet uitschakelen. Hoe je dit doet, vind je terug in de handleiding van je toestel.

  • Simkaarten bestaan in verschillende maten.
    • Naast een gewone simkaart, bestaan er ook micro- en nano-simkaarten. De oppervlakte van de kaart verschilt, maar de chip is altijd even groot.
    • IrisCall voorziet je van een simkaart die voor alle formaten geschikt is.
    • Hoe weet je welke simkaart je nodig hebt? Dit kan je terugvinden in de handleiding van je gsm.
  • Je kan de levensduur van je gsm-batterij eenvoudig verlengen.

    Een veelvoorkomende frustratie bij smartphonegebruikers, is een batterij die te snel leeg is. Er zijn verschillende manieren om de levensduur van je batterij te verlengen.

    • Zet je 4G uit.
    • Zet de pushberichten van apps uit.
    • Schakel Bluetooth uit.
    • Sluit je recente apps.
    • Schakel je locatie uit.
    • Pas de helderheid van je scherm aan, zet deze dus niet te hoog.
    • Zet de energiebesparingsmodus aan.

    Al deze dingen, kan je via de instellingen van je toestel aanpassen.

  • IrisCall houdt je verbruik mee in de gaten.

    Wanneer je meer verbruikt dan je abonnement, betaal je de tarieven buiten bundel bovenop je abonnement.

    Je ontvangt een eerste sms-melding wanneer je 10€ meer verbruikt dan je abonnement. Je kan dan nog gewoon blijven bellen, sms'en en surfen.

    Wanneer je €40 meer verbruikt dan je abonnement, krijg je een tweede sms-melding. Je kan dan nog gewoon blijven bellen, sms'en en surfen.

    Wanneer je €50 meer verbruikt dan je abonnement, krijg je een derde sms-melding. Dan vragen we de toestemming of je buiten bundel wenst verder te gaan. Zonder toestemming zal je niet meer kunnen bellen, sms'en en surfen

    Tarieve buiten bundel
  • Split-billing is mogelijk bij IrisCall.

    De factuur voor mobiel kan opgesplitst worden. Zowel de werknemer als de werkgever nemen dan bepaalde kosten voor hun rekening. Deze zijn verbonden met het privé-verbruik van de gsm die door de werkgever ter beschikking wordt gesteld.

  • Bij IrisCall kan je je nummer behouden.

    Bij een overstap naar IrisCall, zetten wij je huidig gsm-nummer over. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je al je contacten een nieuw nummer moet doorgeven.

  • IrisCall werkt via het BASE-netwerk.

    Meer dan 3 miljoen mensen surfen, bellen en sms’en dagelijks via het BASE-netwerk. Ook bij ons dus!

  • Je kan je telefoonnummer laten schrappen om voor commerciële doeleinden gecontacteerd te worden.

    Om je nummer te laten schrappen, hoef je je gewoon in te schrijven op de Bel Me Niet Meer Lijst. Ook IrisCall houdt hier rekening mee!

  • Je kan je afmelden voor ongewenste reclame per post.

    Schrijf je in op de Robinsonlijst en je ontvangt geen ongewenste reclame meer op je thuisadres. IrisCall houdt uiteraard ook rekening met deze lijst.

  • Zijn er klachten? Wij staan voor je klaar!

    Wil je een klacht indienen, moet dat onder deze voorwaarden gebeuren:

    • De klacht moet schriftelijk worden ingediend
    • De klacht moet duidelijk omschreven en goed gemotiveerd worden
    • De klacht moet binnen de maand na de factuurdatum verstuurd worden

    Stuur je klacht per post naar Force International t.a.v. IrisCall – Olenseweg 375 – 2260 Westerlo of per mail naar support@iriscall.be.

    Meer info
  • Je kan een tweede oproep ontvangen.

    Een tweede oproep (de)activeren of de status ervan opvragen doe je zo:

    • Tweede oproep activeren: *43#
    • Tweede oproep deactiveren: #43#
    • Tweede oproep status: *#43#
  • Je kan je gsm naar een ander nummer laten doorschakelen.

    Er zijn 4 mogelijkheden:

    • Doorschakelen als je gsm uitstaat:
      **62*+32(telefoonnummer)#
    • Doorschakelen als je de oproep niet beantwoordt:
      **61*+32(telefoonnummer)#
    • Doorschakelen als je gsm bezet is:
      **67*+32(telefoonnummer)#
    • Altijd doorschakelen:
      **21* +32 (telefoonnummer)#